Snart hem =)

Jag ska åka hem i helgen och jag är väldigt glad över detta.
Det är ett snabbt beslut taget i förrgår, skulle vi tagit tåg eller buss så skulle det bli väldigt dyrt men kan man nu, som vi ska göra, köra tillsammans med andra studenter och dela på bensinpengarna så är det ju alldeles lysande =) Både ekonomiskt och man träffar nya människor.

Ska börja med att vara hos Oscars familj fredag till lördag, eftersom oscar inte varit hemma sen i början på januari. jag kommer att åka till mina parenteser oxå men inte förän lördag eftermiddag och då stannar nog oscar i förslöv. helt förståeligt =) ska bli helt underbart att träffa Viktor och Monika, va så jäkla längesen.

Men här sitter jag nu och försöker koncentrera mig på en tråkig engelsk vetenskaplig artikel på ca 20 sidor som jag måste ha läst till morgondagens gruppövning om diskriminerande processer. vet inte alls hur detta kommer gå till, men det återstår att se. det är ju viktigt att läsa om det vi läser om du, diskriminering emellan människor.
jobbigt att läsa om oxå för man vill ju inte se att folk världen över bli trakasserade och mördade pga hudfärg, åsikter eller kultur.. hemskt hemskt.

Men inte lika hemskt som gårdagens tragedi i Usa på universitetet där... 30 döda. fyfan. vart är världen på vägen egentligen? På aftonbladet.se var där en intervju med en professor på ett universitet i sverige som är övertygad om att detta kommer hända förr eller senare även här i sverige. herregud, man får ju mardrömmar.


nej, nu måste jag koncentrera mig på det jag ska göra. tjaråå :)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0