Äntligen fredag

Godeftermiddag mina läsare. Hoppas allt är bra och att ni njuter av en skön fredagseftermiddag med underbart vårväder, för det gör jag. Nyss hemkommen från en dag i skolan med handledning, kommunikationsövning och en föreläsning om barnsamtal. Väldans trevligt. Dagen bjöd även på en mysig men hastig lunch med Petra och Ludwig på Golden Bankok. Mycket gott. Susanna älskar thaimat.
Kan även meddela att jag blev godkänd på juridiken. Weee. Underbart. Så nu kan jag äntligen släppa det och fortsätta med b-uppsatsen och med människans utveckling som jag fortfarande inte gjort klart. Illa illa.
Pratade även med min ena handledare idag och hon försöker få en skolkuratorplats till mig på praktiken och har bland annat pratat med kuratorn på Hagaskolan :) Det tar ca 4 minuter att gå upp till skolan från mig så det hade ju verkligen varit det ultimata stället att vara på. Däremot så hade hon satt mig på låg-och mellan vilket egentligen inte är det jag vill men jag tar det jag får. Kan ju kanske vara bra att börja med de mindre barnen och sedan jobba mig uppåt. Men jag är nog hellre på högstadiet, för jag vill så gärna starta lite tjejgrupper och antimobbingteam och så. Hade varit så intressant och roligt.

Mamma och pappa kommer om ca 2,5 timme så jag tänkte ta tag i att börja städa lägenheten så här är rent och snyggt när de kommer runt 7snåret.  Så det ska jag roa mig med nu tills Oscar kommer hem, sen är det hans tur ;)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0