Torsdag i stillhet


Idag är det torsdag, imorgon är det fredag och då kommer mamma och pappa hit. Underbart =)
Men idag är det fortfarande torsdag och jag skulle egentligen varit i skolan hela dagen idag. Men så blir det inte. Jag är så otroligt stressad och mår inte alls bra, kroppen klarar inte av stressen så bra, allt går ut över mitt humör och jag har varit jättedeppig den senaste veckan och gråtit för minsta lilla. Så i samrådan med mina underbaringar Ludwig och Petra så kom vi överens om att jag ska vara hemma idag och ta det lugnt. Bara vila, titta på film, äta ordentligt, sova ut och bara vara för mig själv i en lugn och trygg miljö. Ni är underbara, tack <3
Så dagen kommer gå åt till att ligga i soffan, titta på film, sova och förbereda lite inför helgen. Ska sortera tvätten som fortfarande ligger i sina kassar sedan i söndags och så ska jag marinera fläskfilén som vi tänkte grilla när mamma och pappa kommer imorgon. Ska bli så skönt att ha dem här hela helgen, få tänka på annat än skola och jobb, bara umgås och prata och mysa. Hoppas det blir fint väder så vi kan ut och promenera lite. Jag kanske ska ta bilen en sväng idag och hitta någon sjö vi kan promenera runt. Vi får se.

Nu ska jag äta frukost, kolla klart på våra bästa år och sedan sätta på en mysig och lugn film, vilken det blir vet jag inte. Men vi har ju hundratals filmer på mediacentret och i hyllorna så jag har ju några att välja på. Känner på mig att det kommer bli riktiga chickflicks idag. Sen blir det en god lunch, gjorde världens godaste köttgryta igår - så stolt jag är. Blev riktigt jäkla gott :)

Nu, köket. Pusshej

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0