Sabla internet/datorhelvete

Fan va jag hatar tekniska prylar ibland. Vi har äntligen fått igång vårt trådlösa nätverk så det fungerar för det mesta men nu verkar det vara min dator som har fått sig ett frispel. Om det är någon som läser detta som är datakunnig så skicka gärna en kommentar och berätta vad jag ska göra. Jag försöker ansluta till det trådlösa nätverker på min bärbara dator. Normalt sett så är jag ansluten när datorn startat upp och det är bara att hoppa rätt på surfvågen men nu möts jag av den där irriterande ikonen som har ett rött streck över sig som indikerar att jag inte är ansluten till nätverket. Trycker jag på den och väljer mitt trådlösa som jag alltid är ansluten till så börjar den processera... Nätverksadress erhålls.... och sen loggas jag ut. Blir inte ens ansluten. Kommer bara en halvvägs. Efter några försök på raken får jag ett meddelande om att jag inte kan ansluta till det trådlösa nätverket, när jag gör en "reparation" då nätverkskortet inaktiveras och aktiveras igen så får jag upp att det inte går att hitta en ip-adress. Vad gör man då? Fattar ingenting. Jag va ju inne senast igår och det va inga som helst problem. Jag hatar tekniska prylar. Någon som vet?

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0