Färga jeans?

Hörrni, nu måste ni hjälpa mig. Vår tvättmaskin gick sönder förra veckan, den slutade skölja och maskinen stannade automatisk precis innan sköljningen. Luckan gick inte heller att få upp på x-antal timmar så mina nya svarta jeans låg i vatten i tvättmaskinen i ca ett dygn innan jag fick ut dem. vattnet var då alldeles svart, lika svarta som mina jeans en gång va.. *suck* Nu måste jag alltså färga om mina jeans för de ser så urtvättade och dassiga ut efter detta.

Var köper man färg för att färga jeans?
Mina jeans har "guldiga" dragkedjor på fickorna på rumpan - färgas dessa oxå?
Hur gör man?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Du köper färg i en vanlig mataffär, maxi, coop :) Måste köpa tvättsalt till, står bredvid färgmedlet. Kan vara att de "guldiga" på bakfickorna blir en annan färg, men dragkedjan tar ingen skada. Puss!

2008-07-22 @ 14:33:53
Postat av: frida

lycka till! :D

2008-07-23 @ 03:19:37
URL: http://fws.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0