Fire in the hole

Nu har jag nästan precis kommit hem från jobbet, har jobbat natt. Det gick mycket bättre denna gången men nu har jag ganska ont i ryggen efter allt lyftande och kasande och så. det är ett ganska fysiskt krävande jobb måste jag säga. Och jag gick med andan i halsgropen hela tiden och hoppade till av minsta lilla ljud han gjorde, av rädsla för ett nytt anfall. Men det gick jättebra och han var på hyffsat bra humör idag.

På vägen hem åkte jag inom stan för att fixa en liten present till svärfar som fyller år idag. Även min mamma fyller år idag. Grattis mamma, älskar dig!!!! Hon är i Göteborg med pappa idag så vi ska fira henne när Sofia, Lisa och Jag kommer dit på torsdag. Då blir det mys på dagen och mat och Mama Mia på Scandinavium på kvällen :) Ska bli riktigt nice. Får förhoppningsvis träffa kusinerna under dagen och sola och bada lite uppe vid Långvattnet.

Nu är jag ledig hela dagen och det är superskönt. Det är det positiva med att ha sovande nattjour - att man är ledig och kan sola och bada hela dagen om man känner för det. och eftersom jag sov hela natten så slipper jag sova på dagen. Men jag vet inte vad jag ska hitta på idag dock. Vet att jag ska till Förslöv och fira svärfar ikväll men nu på dagen vet jag inte. Blir nog att parkera rumpan i solstolen i trädgården, sätta på lite musik och bara ligga där och dega hela dagen. Måste ta och laga lite mat som jag ska ha med mig till jobbet imorgon eftersom jag jobbar ett 11 timmar pass på dagen imorgon (10-21) och åker till Göteborg med en gång sen. Systrarna hämtar mig när jag slutar så kör vi med en gång. Så det blir att laga två matlådor till imorgon + att ha med lite frukt och annat smaskens att tugga på.

Det kommer nog bli ganska dåligt med bloggande från min sida de kommande dagarna. Imorgon jobbar jag som sagt 10-21 och på torsdag är jag i Göteborg till sent sent på kvällen, är nog inte hemma fören 12-1 på natten. Men ni vet var jag är iaf ;) Så jag får väl nästan ta och slänga in ett Onsdagsskvaller redan idag ;)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0