Hugger i sten

Imorse när jag gick till busen slogs jag med en känsla som kändes så främmande, till och med skrämmande. jag försökte slå tillbaka och vifta undan den men utan resultat. Känslan av höst. Utanför dörren möttes jag av en luft som kylde min kind, inte värmde den som den annars brukar. Min sommarjacka som alltid annars känns lite för tjock kändes plötsligt otillräcklig och jag frös faktiskt. Väl på hållplatsen fick jag värma händerna mellan låren. Plötsligt fick jag kisa med ögonen. Solen tittade fram och stack mig rätt i ögonen. Jag vände huvudet mot solen och lät den värma mina kinder. Men solen försvann lika fort som den kom och återigen hängde kylan över mig. Är hösten redan här?

Det är som Winnerbäck sjunger:
Jag får en doft av sommarens sista dagar, när vinden blåser in ifrån England.

Inatt drömde jag en underbar dröm. Det måste bero på kvällens aktiviteter. Jag drömde om gymnasiet. Hela min klass va med i drömmen och det var underbart. Nicole och jag satt igårkväll och tittade på foton från gymnasietiden och min saknad speglades verkligen i drömmen. Saknar gymnasiet. Saknar klassen. Saknar tiden utan bekymmer. I drömmen så samlades klassen för att överraska vår lärare som faktiskt (och här kommer det knasiga med drömmen, vad vore väl en dröm utan ett knasigt inslag?) var bakgrundssångerska till en show. Hon hoppade runt där och sjöng och dansade (hon är numera pensionär, så därför blev jag lite paff när jag vaknade ur drömmen). Hela klassen var iaf samlade för att överaska henne och det blev verkligen ett kärt återseende. Underbar dröm.
Fick se så många bilder igår från saker jag totalt glömt bort. Både roligt och tragiskt :P haha. Så man såg ut många gånger, hemskt hemskt. Men underbart att sitta och prata med bästis och tänka tillbaka på den gamla goda tiden och njuta av varandras sällskap. I love you.

Kommentarer
Postat av: ida

ja, så känner jag med. det fullkomligt poppar upp människor överallt som ska ha barn. Ta min pojkväns fotbollslag tex, det är närmare tio stycken där som ska bli pappor just nu.

2008-07-17 @ 10:50:43
URL: http://karlssonida.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0