Om väder och vind

Idag vaknade jag upp till ännu en molnig dag utanför mitt fönster. Inte det ovanligaste nuförtiden direkt. Men det är inte heller ovanligt att jag går och lägger mig till klarblå himmel efter en molnig dag och vaknar till en lika klarblå himmel tidigt morgonen efter. Men den glädjen lägger sig ganska fort, för oftast när jag kommit ur duschen så har molnen hopat sig ovanför huset och den vackra klarblåa himmeln is no more.

Ibland undrar jag om vi får skylla oss själva. Är det vi som har förstört våra årstider genom alla utsläpp? Skäms på oss isf. Men frågan är om vi tidigare visste vad våra utsläpp gjorde med vår vackra natur. Jag tror inte vi visste det, för då hade vi tagit tag i detta mycket tidigare. Frågan är hur länge det kommer hålla på och hur länge vi kan njuta av ren luft...Hur länge kommer vi ha det vi kallar årstider innan alla skiljelinjer mellan dessa suddas ut och vi har en enda årstid av regn och kyligt väder? Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Kommentarer
Postat av: J.CARLSSON

svar: ok

2008-07-15 @ 10:42:10
URL: http://magix.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0