Imorgon gäller det...

Imorgon börjar jag jobba på allvar. Då är det heltid hela juli som gäller. 9 timmars arbetsdag men bara 4 dagar i veckan, vissa veckor 5. Jobbar inga helger eller kvällar så det är grymt skönt. Börjar 9 och slutar 18. Skönt att ha bilen denna veckan också så jag slipper gå upp så tidigt och komma hem så sent. Lite nervöst är det allt. Har ju gått bredvid tre dagar men det är helt annat när man ska vara där själv. Eftersom hon inte kan prata så får jag ingen hjälp av henne om jag skulle behöva det. Måste kunna allt i huvudet. Men det ska nog gå bra. Har ju hjälppärmen där så det är bara att kolla i den. Och vi är alltid två vid alla lyft. Har dock två frågor som jag måste skriva upp och ta med och fråga den som jobbar natt som jag träffar i morgon bitti.

Helgen har varit bra. Oscar kom hit i fredags, somnade direkt när han kom och sov i 1,5 timme. Schysst. Där satt jag, superpigg och bara..tråkade medans han sov. När han vaknade hade jag gjort mat; kyckling i ugn med pasta och pestoröra. Gott som satan. Efter det skulle vi bestämma något att göra men ingen hade något bra förslag. Plötsligt så ringer telefonen och det är hans pappa som ringer. "Kom till Båstad och spela bowling med oss?" Vi satte oss och körde till båstad. Sen stannade vi där och va ute på utflykt på lördagen i skogen och myste med god mat på kvällen och sånt. Det var ju tänkt att vi ändå skulle åka dit på lördag eftermiddag så vi kunde likagärna åka tidigare eftersom vi inte hade något kul att göra. Onödigt att sitta och tråka hemma lixom.

Idag åkte jag hem till Nicole efter frukosten hos Oscar. Vi har spenderat dagen med att färga både hennes och mitt hår. Mitt hår blev som det skulle men vi hade lite problem att få till Nicoles hår, men det blev helt okej till slut. Kanske inte direkt som hon ville ha det men sånt får man ta ibland ;P Att blont hår blir grönt när man färgar det är ju inte så lätt att färga över sen ;P Men det var trevligt med en bästis dag och vi käkade tacos och kollade lite tv oxå. Myspys.


Nu sitter jag återigen och lagar mat till systrarna. När blev jag kock? ;P Jag gör det gärna, är så van att va den som lagar all mat hemma så det är lugnt. Ganska skönt att hålla igång det oxå så jag inte helt glömmer bort hur en stekpanna ser ut när jag kommer hem sen =P Idag blir det bara väldigt enkelt eftersom ingen har tagit ut något ur frysen och tänkt på vad vi kan äta medans jag varit borta ;P Oxå något jag är van vid... haha. Men det fanns en stinas kyckling i frysen som jag lagar nu. Hoppas det blir något över till mig som jag kan ha med mig imorgon oxå annars får jag ställa mig och laga ytterligare mat sen.

Ikväll är det final i fotbolls EM och jag hoppas verkligen att Spanien vinner för tyskarna kommer bli så jääääkla kaxiga om de vinner och kaxiga tyskar är fan det värsta som finns. Har faktiskt inte hört någon av de jag pratat med som håller på Tyskland. Om vi fortsätter på fotbollsämnet så såg jag Henke Larsson häromdagen. Han körde i en söt liten silvrig audi, likadan som Oscar och jag har fast vi har guldig. HIF spelar sin första hemmamatch på torsdag och jag hoppas att jag får möjlighet att gå på den. Ska fråga runt lite och se om jag kan få med mig någon. Så tråkigt att gå själv.

Det blev ett långt inlägg idag. Vet inte hur mycket jag kommer kunna blogga i veckan, blir nog bara på kvällarna när jag kommer hem och då vet vi ju hur jäääkla långsamt vårt internet är så vi får väl se. Ska ta med mig datorn imorgon faktiskt och se om det finns trådlöst nätverk i hennes hus men jag tvivlar på det.

En sista fråga: Spelas det inte om bronset i detta EM???


Kommentarer
Postat av: mingla

från mio o kostar runt 10.000 men jag tror den är billigare nu. Monza heter den så gå in på mio.se :)

2008-06-29 @ 20:00:37
URL: http://heymingla.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0