Mardrömmar, tv-fel och sopgubbar.

Jag har varit vaken i ca 40 minuter och allt har redan gått fel ;P haha. Men jag har ändå modet uppe idag och inget ska få förstöra min dag. Vaknade 02.15 inatt av världens mardröm. Drömde något om att jag bodde själv i en jättefin lägenhet som var i tre plan, ungefär som en trappa. Högst upp så fanns det en dörr som ledde till vinden och mitt eget förråd. Genom den dörren kom det in en man som förföljde mig och försökte döda mig i min egen lägenhet. Jag gick till polisen men de ville inte hjälpa mig. Pratade med min mamma men hon sa att jag hallucinerade. Ingen ville hjälpa mig. Så jag gick tillbaka till lägenheten och somnade, vaknade av att mannen står bredvid sängen med en dammsugare och sa att jag hade lånat den utan att fråga och då skulle jag dö för det. Det blev en kamp på liv och död och jag vet inte hur det slutade för jag vaknade. Livrädd. Kunde inte ligga kvar ute i rummet i gästhuset, va tvungen att gå in och lägga mig. Min minsta syster skulle sova hon en kompis, trodde jag. La mig där och somnade ganska fort efter att hjärtat lugnat ner sig lite. En timme senare kommer min syster plötsligt hem, blir skiträdd för att någon ligger i hennes säng. Jag fick snällt gå och lägga mig i mammas säng och där sov jag till kl 11. Det va längesen jag sov så länge kan jag säga. Grymt skönt men jag är lite seg i skallen nu.

Fick mig en liten chock eller nåt när jag insåg att inga tv-kanaler fungerade. Great, tänkte jag. Toppen att de slutar fungera när pappa är i Italien och jag har ingen aning om vilket abbonemang eller något de har. Sökte på internet om det var några driftstörningar eller något som låg bakom problemet, men hittade ingenting. Sen helt plötsligt så funkade det igen. Wierd.

Plötsligt insåg jag att, fan det är ju torsdag, tunna 1 ska ut så sopgubbarna ska ta den. Då va sopgubbarna redan där och jag fick springa ner med tunnan i pjamas till dem. Hade glömt att jag skulle ställa ut den igårkväll. Men ärligt trodde jag det var nästa vecka. Trodde inte den 25e skulle komma så snabbt ;P haha. Ganska kontigt tänk eftersom mamma och pappa åkte den 23e ;P Ja, jag vet inte hur jag tänkt.

Händelserika 45 minuter av denna dagen alltså. Fyfan, den mardrömmen. Har ni drömt något som gjort er sömnlösa eller jätterädda efteråt?

Kommentarer
Postat av: Anonym

ah spännande. Du får säga till när du har lagt upp din nya :).



Hur jag gör? Min blogg har rätt många läsare och ibland har jag mailat företag och frågat om dom vill sponsra och ibland har dom hört av sig själva :) Men man får alltid starta med att höra av sig själv. Testa du med :)

2008-06-25 @ 11:51:03

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0