Skåneland

Nu är vi i Skåneland. Äntligen. Bilresan igår va seg som fasiken, vi va framme runt 22 skulle jag tro att det va. Idag har vi möblerat om i Oscars rum, rensat alla hans garderober och under sängen , en massa onödigt skit som legat och samlat damm. Men längst in i garderoben hittade vi en papperskasse med Oscars gamla skolgrejjer. Massa gamla skrivböcker och biler från klassresor etc. Jag måste dela med mig av en dikt som Oscar skrev i 5an. Jag höll på att trilla av stolen när jag läste den. Jag skriver exakt som Oscar skrivit, alltså med den kassa stavningen och allt ;P

Jag drömde mig tillbaka till min egen förlåsning
då tänkte jag nu ska det bli roligt och hoppa ut och ropa morsnin
plötsligt så var det någon som slet och drog
jag skrek så morsan nästan dog!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag måste nog kommentera den här och säga att det inte är Oskar som är poeten till dikten ;D det är ett utdrag ur Robert Brobergs låt 'Öken' ;)

2008-06-09 @ 12:29:12

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0