Hej mitt vinterland

Var tog våren vägen?? Det kan man verkligen undra.
Förra helgen satt jag och älsklingen nere på bryggan vid strömmen och mös i solen och idag pulsar vi i 6 dm snö och snön yr runt omkring oss. Kom från Helsingborg imorse där solen sken och det var värsta vårvädret...ju längre norrut jag kom desto mer snö blev det och här i Norrköping är det extremt mycket just nu. Snöfallet börjar äntligen avta men det har varit intensivt hela dagen. Visst är det kul att man får uppleva en ordentlig vinter med mycket snö med tanke på klimatförändringarna....men det kommer lite för sent :P skulle varit för typ en månad sedan. Då hade det inte gjort något. Men påsken är förknippad med vår. Nästa söndag ställer vi ju om klockan till sommartid och hur skulle det se ut om det fortfarande är snö kvar då??? Gah. Lägger med lite bilder från dagen som jag tog med mobilkameran på vägen till skolan idag. (Där jag förövrigt va i ca 15 minuter...lööönt). Ni kan ju kolla på bilden på bilen...där ser man exakt hur mycket snö som kommit detta dygnet ;P

Nu blir det snart pizza och sen mys i soffan med älskling =)

   


 


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0