Intervju

Idag (eller snarare igår eftersom klockan är över 12 nu) så har jag och Elin suttit med PM:et till B-uppsatsen. Gick mycket lättare än vi trodde och vi va klara efter bara två timmar. Riktigt skönt. Så nu väntar vi bara på att få en handledare som ska handleda vårt arbete med uppsatsen. Det blir ett arbete om hur man inom socialtjänsten samtalar med barn under utredningar som rör insatser. Låter kanske rörigt men det är det inte.. för oss iaf =P Ska bli riktigt spännande att få skriva en riktigt stor uppsats, den ska va på 15 sidor och ska lämnas in den 16 eller 18maj =S kommer inte ihåg vilket. Men det kommer förhoppningsvis att gå jättebra och vi ska försöka få studiebesök på socialkontoret så de kan berätta lite om deras erfarenheter med att samtala med barn.

När jag kom hem gjorde jag pannkakor som Oscar och jag mumsade i oss, med glass på. Så otroligt gott!!
Efter det satte jag mig med min hemtenta och gjorde faktiskt klart den. Riktigt skönt. Så nu är det bara seminariet på fredag som gäller, där vi ska presentera ett av de fallen vi har jobbat med + att hemtentan ska lämnas in. Sen är juridikkursen slut och det blir ingen mer juridik under utbildningen. Tråkigt tycker jag, för det är riktigt intressant. Funderar på att kanske läsa en extra juridikkurs sen efter utbildningen om jag inte kommer in på magisterterminen. Eftersom jag blir klar med grundutbildningen i januari 2010 och Oscar blir klar i juni samma år så har jag ett halvår tillgodo där som jag måste göra något på. Det känns onödigt att söka jobb och jobba ett halvår för att sedan flytta hem och börja med något annat. Och jag kan inte flytta hem för då får vi dubbla hyror under 6 månader vilket är väldigt onödigt. Så det blir nog till att läsa en 20 poängskurs, där juridik står högt upp på listan. Även psykologi eller pedagogik hade varit intressant. Men vi får väl se va universitetet erbjuder för kurser.

Imorgon ska jag på intervju för ett extrajobb. Sökte för en månadsedan ett jobb som kundbokare åt ett företag som ligger typ uppe vid vår mataffär, tar 5 minuter att gå dit ungefär. Kanon tänkte jag. Men hörde aldrig av dem, mailade och försökte få tag på dem och så. Och idag ringde dem. Nästan så jag hade glömt bort att jag ens sökt det =P
Men imorgon ska jag dit iaf, 13.30. Hoppas det går bra. Skulle vara skönt med lite extra kosing. Hoppas bara att det inte blir problem eftersom jag ska vara hemma hela sommaren... Ahwell, det återstår att se imorgon.

Nu är det nattidax. Sov gott.


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0