Sommarlov, dag 1

Första dagen på sommarlovet 2008. Tänk sedan när man är riktigt vuxen, färdigutbildad och har ett fast jobb. Då har man inte sommarlov längre. Man får inte njuta av sommaren på samma sätt som vi gör nu. Det är inte samma sak lixom. Nog för att jag kommer jobba största delen av sommaren, men det är ändå ett break i min vanliga syssla. Och den sysslan är jag glad att slippa några månader nu. Det enda som är kvar att göra är att finslipa b-uppsatsen så att den blir godkänd samt att hålla tummarna för att min tenta i människans utveckling blir godkänd så jag slipper ta mina två första veckor till att sitta och komplettera... hade varit trist ju.

Blev ingen utgång och middag igår, lite annat som kom emellan tyvärr. Men det är utrett och vi är glada och lyckliga. Det blir lunch på stan idag istället förhoppningsvis, efter att vi packat och rensat det som vi ska göra idag. Vi sa att det är rensningen som ska göras idag och ställa upp de sakerna som ska bort på vinden. Sen blir det packning, städning och tvättning på måndag innan vi åker. Helgen ska vi spendera ute på Gullhäll tillsammans med Oscars familj och ikväll ska jag vara barnvakt från kl 16. Money money. Hoppas småttingarna inte gråter så mycket idag. det gör ju så ont och se dem lessna :(


anyway, nu väntar en snabbfrukost och sen ska vi sätta fart. Vi är redan typ 2 timmar efter i schemat ;P haha. Men så blir det när man har sommarlov tillsammans. Då är det skönt att sova ut!


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0