Tankar på tåget

Idag, när jag satt på tåget mellan Ängelholm och Helsingborg, funderade jag mycket på saker och ting. Sist jag åkte tåg va runt påsk när jag åkte ner till Helsingborg. Då va det hur mycket snö som helst utanför tågfönstret, otroligt vackert med snötyngda träd och underbart blå himmel. Nu va det massor med gröna träd och blommor överallt. Efter en dag med massor av regn så höll vädret på att spricka upp och solens strålar gjorde allt det gröna ännu grönare och vackrare.
Satt och läste i en tidning som låg på bordet framför mig. Kom till sista sidan där det var lösningen på förra veckans korsord. Fastnade för ordet högst upp i höger hörn: Nakenbad. Och jag blev ganska full i skratt när jag såg vad ordet nakenbad var svar på: Sker trådlöst. Hahaha. Som jag skrattade för mig själv. Tänker man trådlöst nu för tiden så kopplar jag det till trådlöst internet. Men nakenbad är ju också trådlöst. Inga kläder. Riktigt klockrent. =)

Nu sitter jag iaf i sängen hemma i Hittarp och kollar på Brudens far och pratar med bästisen på msn. Så skönt att få träffa henne idag, även fast det bara va ett par minuter. Att se hennes underbart söta och glada ansikte lös upp hela min dag. Älskar dig bästis. Längtar tills på lördagkväll :)

Nu är kl. 00.14 vilket betyder att pappa nu fyller år. Grattis på 50-årsdagen älskade far. =) Du anar inte vad som komma skall ;)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0