Valkampanj istället för välgörenhet

Vissa saker gör mig lite smått irriterad. Djurplågeri, barnmisshandel och andra orättvisor är några av de sakerna. Sen finns det vissa personer som gör saker för sin egen vinnings skull istället för att tänka på andra som blir lidande. Jag följer USA valet med ett öga och väntar med spänning på vem som ska bli den nya presidenten. Mitt hopp ligger hos Hillary Clinton eftersom jag tycker att hon haft mer att komma med än Obama + att det hade varit ett otroligt viktigt steg för USA och alla andra länder att få en kvinnlig ledare. Finns inte många sådana i världen.. Finlands president iof och Jeanne D'arc.. men det är ju ett tag sedan. Visst hade Obama säkerligen blivit en bra president också och en stakr representant för alla färgade i världen, främst i USA.

Det som jag stör mig på är att presidentkandidaterna slänger ut miljardbelopp på sina valkampanjer. Pengar som hade kunnat gå till något mycket mer behövligt. Tillexempel för att hjälpa invånarna i Burma efter orkanen som har tagit nästan 100 000 liv. Hillary Clinton lånade nyligen 6,4 milj dollar till sin kampanj. 6,4 miljoner dollar. Tänk så otroligt mycket de pengarna hade kunnat göra i Burma just nu. Så mycket hjälp de behöver med sjukvård, material till bostäder, hjälp med att bärga kropparna och mycket mer. Clinton hade vunnit otroligt många fler väljare om hon hade valt att lägga sina kampanjpengar på något som verkligen gör nytta. Det hade gett henne världspublicitet, hon hade fått betydligt fler väljare och uppfattats som en stor ledare. Nu är hon lika själviska som alla andra...och hon kampanjerar för att bli president och leda världens mäktigaste land..

Kommentarer
Postat av: veronica

SV: Haha jo :)

2008-05-08 @ 17:30:15
URL: http://uppner.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0