Värmebölja..

..indeed. Så himla varmt och skönt ute. Speciellt när man går, då fläktar det skönt. Men när man ligger på en filt är det nästan olidligt varmt. Låg ute på baksidan av huset och tänkte plugga, men hittade inget i böckerna jag kunde använda mig av. Så jag solade istället. Saaatan va det brännde på kroppen. Låg i ca 20 min max, och är gaaanska röd på magen. Och ja, jag har smörjat in mig, med solskydd 20. =P Så jag tänkte att det är lika bra att jag går in ett tag så huden får vila sig lite, finns massor här inne att göra. Hela lägenheten måste städas så tänkte börja med det nu. Har inget bättre för mig, alla är upptagna och oscar är i skolan... så så roligt har jag på helgerna....

Har suttit och funderat över min tenta i människans utveckling. Just nu lutar det åt att jag jämför människans fria val enligt Paolo Freires frigörande pedagogik och Determinismen, där man anser att allt är forutbestämt, det finns inga fria val. Det kan nog bli bra. Måste bara hitta böcker om determinismen först. Har beställt lite från biblioteket, hoppas jag får dem på måndag. Men B-uppsatsen går först eftersom den ska vara inlämnad nästa vecka och helst på torsdagen när Nicole kommer. För sen är jag upptagen hela helgen =)

Ahwell, nu ska jag städa. jippi.


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0