Det blir köttfärslimpa till kvällsmat...typ

Haha. Försöker mig på att göra köttfärslimpa för första gången i mitt liv... och ja... vi får väl se hur det blir. hade alla ingredienserna hemma till en maträtt för typ första gången när jag improviserar ;P Men ja...när jag skulle blanda ihop ingredienserna insåg jag att ströbrödet gick ut i juni ;P Men så stod det i receptet att man kunde använda sig av havregryn istället så det gjorde jag. Men jag tog för mycket mjölk så det blev lite kladdigt... men i med resterande ingredienser och sen köttfärsen...då kommer jag på att jag glömt ägget... ahwell, inget ägg i idag ;P men fasiken va mycket köttfärss..smet..typ det blev ;P så det blev ingen köttfärslimpa... det blev köttfärsgegga i ugnen ;D det blir nog skitbra! Tog hälften av geggan och bredde ut det i min smorda ugnsform. Sen strödde jag över mosad fetaost och basilika och la sedan resten av köttfärsgeggan ovanpå. = köttfärsgegga i ugn =)

Potatisen va slut... så det blir pennepasta till. jaja. Det blir skitbra det här! Nu sa den dock stå inne i ugnen i en timma... blir säkert längre eftersom jag typ fyllde halva formen med köttfärsgegga ;P haha... jaja. det blir skitbra dethära!! =)
Ni får en uppdatering av hur det gick sen ;)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0