Tråksöndag

Idag är en riktig tråk-dag jämfört med igår och alla andra dagar i veckan. När vi väl hade vaknat gick resten av dagen åt till disk, tvätt och städ... och vi är inte ens klara ännu. Vi har fortfarande tvättstugan till kl 21 ikväll och när all tvätt är färdigtvättad alldelesstrax, och bara ska hänga i torkrummet tills nio, styr vi bilen på Willys för att handla mat till vårt tommakylskåp samt slänga glasflaskor och panta flaskor. 

Dagen har varit jobbig på många sätt. Trött sedan gårdagen, då jag inte somnade fören 5 imorse efter en rolig utekväll. Seg i huvudet och kroppen av all musik, dans och vin. La mig i sängen kl 4 men somnade inte fören 5 eftersom jag frös och skakade som en liten mus. Det var svinkallt ute inatt och vi stod ute och väntade på skjuss som tyvärr aldrig kom, så Filippa och jag tog en taxi hem.
Men att städa, tvätta och sortera med huvudvärk och trötthet i kroppen, plus allt annat jag gått och samlat på mig de senaste veckorna slutade i storgråt och en vilostund i sängen. Det var längesen jag grät så mycket, men det var så skönt efteråt. Nu har jag dock ännu mer ont i huvudet och önskar att klockan egentligen skulle vara 22 så jag kan få gå och lägga mig i min prins varma famn. Men, kl är bara 18.35 än sålänge och vi har massor kvar att göra.

Där piper timern, dax att gå ner och tömma de sista maskinerna och sen styra kosan mot Willys. Suck.

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0