Heldag i skolan

Idag har jag varit inne i skolan en heldag och det har varit riktigt roligt och givande. Vi har haft reflekterande team för första gången där vi fick välja ut två problem som vi ville belysa från våra praktikplatser. Den som hade problemet blev intervjuad av två av oss andra och de som lyssnade skulle då reflektera över det som denne berättade samtidigt som de skulle kolla på hur vi ställde våra frågor och om vi fick ut det vi ville av intervjun, spännande att få lyssna när de sedan pratade om oss som om vi inte ens va i rummet. Jag lärde mig mycket om hur jag ställer mina frågor till mina klienter så det va jättegivande!

Vi va och åt på Garvaren under lunchen, en restaurang som drivs av Hotell-och Restaurangprogrammet där vi fick trerätters middag för 110:- Supergod mat! Mätta blev vi absolut! Vi hade även besök av vår kursare som är mammaledig för tillfället. Hon hade med sig sin underbart söta son Einar som är 4 månader. Han och jag satt och flörtade mest hela tiden och han trivdes jättebra i mitt knä. :) Och han luktade precis som han skulle - bebis! =) Klart man blir lite sugen ;P Men det ska jag inte säga högt så Oscar hör det, haha!

Kvällen blir bara lugn med lite god mat och kanske en flaska vin. Någon film och en chipsskål ska vi nog kunna leta fram också så vi myser till det ordentligt. Oscar kommer att spendera dagarna åt plugg nu eftersom han är inne på tenta-p nu. Trist för mig :( Får försöka hitta något annat att göra i helgen och speciellt imorgon kväll när han ska ha massa kompisar över på filmkväll. Då vill jag inte vara hemma för jag lär bli förvisad till att sitta med datorn i köket eller nåt då ;P
Vad händer på lördagkväll folk??

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0