Höstlov

Nu har jag höstlov. Har precis kommit hem från nätverksträffen med kuratorerna i kommunen. Ett möte som jag inte förstod mycket av kan jag ju säga. Tror det har och göra lite med min förvirring just nu. Blää. Varför kan inte livet bara vara enkelt? Lätta svar, lätta val. Så underbart det hade varit. Det ska bli skönt att komma bort några dagar nu och få tänka på annat, få spendera tid med Oscar och Daniel och bara ha kul. Det behöver jag. Och nästa helg blir det en tripp ner till Skåne för att träffa resten av folket i min underbara värld. Så känner jag. Jag har en förvirrad värld och en underbar värld. Den underbara världen är med allt som är glatt och underbart, sånt som får mig på glada tankar och de människor som jag älskar och som är fantastiska mot mig. Den andra förvirrade världen är allt annat just nu. Det känns lite schizo att känna att man är deltagare i två världar, som om jag står bredbent över en linje med ena foten i den underbara världen och med andra foten i den förvirrade världen och varje värld drar i min arm så det känns som att jag snart går av på mitten.

Nu är jag ledig resten av dagen och imorgon. Idag kommer jag inte orka göra något, även fast jag borde. Behöver bädda ner mig och titta på film och rå om mig själv lite Ta ett varmt badkar eller nåt. Imorgon måste jag börja spåna lite på min praktikuppgift, jag måste packa allt inför Berlinresan, jag ska försöka hinna med att träna en liten stund om jag hinner och jag ska vara barnvakt på kvällen. Busy day. Ska nog börja kolla lite på packningen idag, åtminstonne skriva en packlista på vad som jag packas och gå och hämta väskorna på vinden.



Nu längtar jag till Berlin.

Kommentarer
Postat av: cornelia

ska du till berlin?

2008-10-28 @ 13:47:25

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0