Melodifestivalförberedelser

Idag kl 16.30 tillkännagörs nästa års bidrag till Melodifestivalen. Ska bli spännande och se vilka som får fortsatt förtroende och en ny chans att ställa upp och vilka som är nykomlingar. Efter detta årets fiasko ute i Europa behöver vi tänka till om vad vi skickar vidare. De senaste åren har vi skickat schlagerbidrag som funkat i Norden men inte i resterande Europa. Ta The Ark till exempel, vad tänkte svenska folket egentligen? Att balkanländerna skulle älska ett band lättklädda män med paljetter på brösten och långt stripigt hår och cyntigt beat? Knappast. Jag trodde faktiskt att vi skulle ha en chans med Charlotte, att det var en bra uptempolåt som skulle slå högt, men tjij fick jag och hela Sverige. Till nästa gång tror jag att vi ska satsa på en powerballad, något liknande som Sibel sjöng. Sanna Nielsens va alldeles för mesig..

Vi får se hur startfältet ser ut. Jag fortsätter blogga såklart om det :)
Ser fram emot Andra chansen som iår kommer att gå av stapeln här i Norrköping!

Kommentarer
Postat av: frida

Sv: absolut har jag gjort bloggdesignen själv! tack så jättemycket (:

2008-10-14 @ 21:07:40
URL: http://fdmb.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0