Dagen efter kvällen före ;P

Igår skulle jag som sagt hem till Lina på en tjejkväll med vin och skitsnack och lite hämtemat. Det blev inte riktigt så =P Det blev en promenad som slutade med en spårvagnstur in till stan där vi, efter mycket letande efter en bra restaurang, satte oss på Pappa Grappas pizzeria och käkade svingoda stenugnsbakade pizzor med ett glas vin till. Mycket trevligt. Vi gick vidare ner till Hugo där vi fick en tid för bowling kl 23, vi kom dit kl 22 så vi satte oss i baren och tog ett till glas vin. Då blev vi stöttade på av en otroligt full och dryg kille som envisades med att sitta bredvid Lina och va allmänt dryg mot henne. Vi va konstiga och fick höra en massa annat om vad vi va av honom ;P Han köpte typ ett glas vin för att få sätta sig hos oss och han gillade inte ens vin ;P Anyway. Väl nere på bowlingen så hade vi skitroligt, fick oss ett par cider och jag kan ju säga att jag har bowlat bättre ;P Men det är fan inte lätt när man ser banan som en kringelikrokväg, den va verkligen inte rak - jag lovar! :P Det blev ingen mer dricka för mig den kvällen, bara massa vatten och det är jag glad för. Efter bowlingen, som Lina vann ;P, gick vi vidare till Otten. Jag är nog en väldigt dålig student för jag har ju inte varit ute här tidigare och då har vi ändå bott här i 2 år. Men jag har bara festat på Trappan två gånger, Sveaskeppet och Världens bar 1 gång och sen Hugo med bowling ett par - tre gånger. Så det va riktigt kul att komma till Otten som jag bara hört talas om. Jag har aldrig blivit medbjuden på någon utekväll och Oscar är ingen festprisse direkt. Men men. Vi hade askalaskul =) Det va pirattema så många va utklädda, dock inte vi. Men vi hade kul för det och det sitter ett foto på kylskåpet som bevis på det ;) Tack Lina för en kanonkväll! =)


Idag är det söndag. Pappa kommer om några timmar så vi ska städa färdigt lägenheten som vi inte hann göra i fredags. Och nu är här ännu mera att städa eftersom Oscar drog hit kompisar igår när jag va ute på stan och svirade. I eftermiddag väntar matchen mellan Norrköping och Helsingborg. Spännande =) Jag tippar ingenting för jag känner på mig att jag kommer bli besviken :P


Kommentarer
Postat av: rebecca

sv: han ska heta så mycket som linus :)

2008-09-15 @ 00:05:07
URL: http://rebeccajanzon.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-15 @ 00:10:48
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0