Lite blå himmel skymtas

I allt regnande kan jag nu skymta en liten stripa sol och lite blå himmel där bortom hustaken någonstans. Tänk att man blir glad av så lite ljusblått som lyser upp en mörk och grå himmel. Tittar ut på trädet utanför vårt vardagsrumsfönster och ser att vissa löv har bytt färg från grönt till gult. Där föll ett löv. Undra hur många veckor det kommer gå innan träden är helt nakna igen och vintern är här? Vill inte tänka på att det faktiskt är höst eller iaf början på hösten. Hade det varit en varm och fin sommar så hade jag inte saknat den eftersom jag älskar vintern och snö, men just detta året känner jag en enorm saknad av sol och värme och lite ångest inför den höst som faktiskt är på frammarch. Men trots detta så längtar jag lite. Vill ta fram mina två fina jackor och mina stövlar och börja använda dem igen. Så lite ambivalenta känslor har jag inombords.

Idag har vi haft studiedag på skolan och alla vi lärare och kuratorr och övrig personal i spåret har haft lite möten på förmiddagen och sedan lite föreläsningar och så på eftermiddagen om e-mobbning och ungas internetanvändning. Vi skolkuratorer i spåret höll i en workshop med filmvisning och diskussionsfrågor och det va riktigt intressant.

Igår va Oscar och jag på volleyboll tillsammans med Emmie och hennes vänner Hanna och Sofie. Det va riktigt roligt och vi har träffat mycket nytt och roligt folk och vi har faktiskt bestämt oss för att gå med i Naffi och köra volleyboll med dem varje måndag! Längtar redan till nästa måndag!



Nu täcktes det blåa över igen av grått.


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0