Nu är det verkligen höst

Utanför fönstret blåser det och regnar så löv bara flyger och far i luften. Riktigt kallt har det varit idag, eller rått snarare, kyligt och tråkigt väder. Har ju börjat vänja mig vid det fina vädret och den ve sista värmande strålarna från solen. Imorse när jag skulle gå till praktiken slängde jag en blick på termometern som visade 4 grader. Sprang snabbt upp på vinden och hämtade ner min höst/vinterjacka =) Kändes bra att ha på sig den igen. Jag tillhör ju det släktet av människor som tycker om vintern. Tycker om när det biter lite i kinderna och luften känns kall och frisk. Då vet man att man lever och jag blir personligen piggare av att andas in den kalla och friska luften än sommarens varma och fuktiga luft. Men självklart saknar jag värmen också. Blir ju Thailand i december så jag klagar inte så mycket ;P

Jag måste gå till doktorn.. Har ju kännt mig hängig och trött i flera veckor, och ibland vaknat med feberfrossa på nätterna för att sedan nästa morgon vara frisk igen. Min kropp är... konstig för tillfället. Idag kände jag dock att det nu är dax att slå en pling till farbror doktor och be att de tar en titt på mina värden. För idag när jag satt inne på ett möte med 13 andra så händer plötsligt något, vet inte vad, men jag blev jätteyr och kände mig alldeles svimfärdig, käkarna stelnade och jag började småskaka och frysa. Jätteobehagligt. Så när mötet va slut gick jag in till vår skolsyster som sitter i rummet bredvid och pratade med henne. Hon tog blodtrycket som visade på 130/80, lite väl högt tyckte hon. Så hennes tips va att ringa vårdcentralen och få en tid för provtagning så att det inte är något fel.. Sjuksköterskestudentens kommentar; du är säkert gravid ;P Haha. Jo tjena. det hoppas jag inte ;P

Äääh, nu får det faktiskt ta och sluta regna så jag kan gå till affären och handla mjölk och skicka iväg mina tradera-paket. Blir ingen träning idag :( hinner inte + att jag kanske ska ta det lite lugnt om jag mått dåligt idag. Så det blir en lugn kväll ensam i soffan :( Ingen Oscar hemma, han har labb som vanligt på tisdagar och kommer inte hem förens 10. Blää. Det suger verkligen.

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0