Ny bok av Philippa Gregory =D

Åh, äntligen kommer det en ny bok av Philippa Gregory :) Hon är utan tvekan min absoluta favoritförfattare och jag har läst alla hennes böcker som blivit översatta till svenska. Däremot så finns det jättemånga böcker till som inte är översatta som jag också skulle vilja läsa men jag väntar nog tills någon översatt dem ;P Även fast det skulle vara jättenyttigt att läsa på engelska. Men engelskt språk och historiska termer blir nog lite väl svårt. När jag ska ligga på stranden i Thailand vill jag ju inte ha en svår bok ;P haha.

För er som inte vet vem Philippa Gregory är och inte känner till hennes böcker så kan jag berätta att hon skriver historiska romaner om det engelska hovet på 1500-talet. Ni har säkert hört talas om berättelserna kring Anne Boleyn som gifte sig med kung Henrik VIII för att komma åt kronan. Hon födde sedan en dotter åt honom som sedan blev den första regerande drottningen i England - Elisabeth I. Böckerna är så otroligt bra och det är intriger hit och dit, jag fullkomligt älskar dem!!! Min favoritbok av henne är Den andra systern Boleyn. Om det ringer en klocka så kan det vara för att filmen baserad på boken har premiär i början av oktober med Scarlet Johanson och Natalie Portman i huvudrollerna som de två rivalsystrarna :D

Den nya boken heter Arvet efter Anne Boleyn (The Boleyn inheritance). Den ska klickas hem i tid för resan till Thailand. Någon mer bok måste det bli faktistk med tanke på att flygresan tar 14h/väg och jag ska ligga på stranden i två veckor ;P
Boktips någon???

Kommentarer
Postat av: Em

Jag har själv fått boktipset "Tänd dina stjärnögon" av Lou Rossling. Det ska tydligen vara en bok som stärker en som människa, en riktig må bra bok. Eftersom att jag inte haft tid till att läsa den kan jag personligen inte uttala ig om den. Men jag tror på att boken kan vara bra då tipsaren är av ett alldeles speciellt slag. :) Litar mycket på henne. Kram...

2008-09-30 @ 01:17:07
URL: http://delaem.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0