Hektiska dagar

Det har varit några hektiska dagar hittills denna veckan. I måndags satt jag och Elin i skolan hela dagen och skrev så otroligt mycket till vår uppsats. Jag började med teoridelen och blev klar samma dag :) Känns bra. Nu väntar jag på Elins del till teoridelen, sen är bakgrunden så gott som klar, himmelskt :) De två resterande dagarna av veckan ska sitta och transkribera klart. Känns som om man aldrig blir färdig med det, men jag måste bli färdig denna veckan. För nästa vecka är det dags att börja sammanställa och analysera resultatet.

Igår kom en kär vän på besök; Susan från gymnasiet. Hon bor tillfälligt i Stockholm i ett par månader för att skriva sin c-uppsats. Hon läser ju också till socionom, samma termin som jag fast i Helsingborg. Hon kom hit för att jag hade fixat en intervju till henne med min handledare från praktiken, så det gav mig tillfälle att åka och hälsa på lite också. Så fort jag klev in där och fick kramen av Eva så kände jag saknaden av skolan. Va jag älskade att vara där och hur mycket jag längtade tillbaka. Jag märker det nu i efterhand mycket när jag pratar med folk om skolkuratoryrket, hur otroligt mycket jag lärde mig där. Jag är så tacksam för de månaderna och jag hoppas att jag kan bli en likabra kurator som mina handledare är.
På kvällen gjorde vi thaigryta och kollade film. Va riktigt kul att ses och catch up lite, eftersom det va längesedan. Hon sov över och hängde med mig en sväng till skolan idag innan hon tog bussen hem.

Eftermiddagen spenderade jag med Filippa. Skulle transkriberat men Filippa behövde mig mer så jag åkte med henne.

Nu sitter jag bara i soffan och andas. Försöker samla mig lite tills imorgon när jag ska transkribera hela dagen. Ska försöka vara riktigt duktig och gå upp redan vid 8 så jag får mycket gjort. Men den risken är väl inte så stor. Men jag tänker ställa klockan på det iaf :)

Kommentarer
Postat av: Flippiss

and i Love you for that!:)

2009-04-30 @ 00:42:27
URL: http://flippiss.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0