Hemmafix

Hemma i Norrköping igen. Kom igår vid 15.20 med tåget, Oscar hämtade mig och vi åkte hem en snabbis, åt och bytte om. Han hade packat picknickväskan med saft och ballerina och vi åkte ut i skogen och fikade. Supermysigt :)

idag skulle jag och elin åkt till vaggeryd och inervjuat med elin fick hög feber och vi va tvugna att ställa in. jag kände inte riktigt för att köra 2,5 h per väg (5 timmar tur o retur !!) för att göra en intervju alldeles själv. vill så gärna komma igång med intervjuerna snart och vi har precis bokat in en på fredag som jag hoppas vi ska kunna genomföra. den är i linköping så den kan jag ta själv om det skulle vara så att elin fortfarande är sjuk.

Oscar är hemma från skolan idag, vaknade med ont i halsen och sovit dåligt så han fick vara hemma hos mig :) vi har spenderat hela morgonen med att diskutera lägenheten som vi vill ha, försöker få visning till ikväll helst. hyresvärden va väldigt mån om att det skulle gå snabbt och det vill vi också. vi har mätt lite utefter planlösningen och funderat lite på möbler och så. Vi har beslutat oss för att sälja vårt matbord, mitt skrivbord och vår tv-bänk (förmodligen) och köpa nytt. Jag är sugen på det matbordet jag bloggade om häromveckan, nytt skrivbord blir det inte för jag har knappt använt mitt som det är och får jag ett nytt snyggt och bekvämt matbord kan jag sitta i köket och plugga. Ny tv-bänk ska vi ha, sugna på att ha en svart bänk under tv:n, sätta upp tv:n på väggen och sen ha några hyllor ovanför. Kan nog bli riktigt snyggt faktiskt! Sen ska jag även sälja mitt lilla tv-bord som jag just nu har mina filmer och cd.spelare på. Den kan jag iof tänka mig att skänka bort till de behövande men man kan ju alltid testa att lägga ut den tillsammans med det andra. Just det, soffbordet ska bort också och förodligen bytas mot ett snyggt soffbord i samma färg som tv-bänken blir i. KOmmer bli askalassnyggt. Sa bli nice att få köpa nytt och inreda ny lägenhet. Mina nya vinröda gardiner kommer ju passa snyggt till det svarta :) Ååååh, så spännande =)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0