Jönköping! (and Gina is the shit)

Igår kom alltså den efterlängtade mys-och kärleksdagen med Oscar. Vi åkte till Jönköping vid tio tiden, med underbart klarblå himmel ovanför oss körde vi längs Sveriges vackraste motorväg - belägen precis bredvid stranden vid Vätterns strand. Trots det fina vädret och den gassande solen så gick temperaturen inte över 10 grader, och med snålblåst så blev det lite kyligt. Men vi va glada och kära och såg fram emot en mysig dag i staden som vi annars bara passerar på väg till Skåne eller Göteborg.

Väl framme började letandet av parkering, vilket inte var så lätt med tanke på att hela jönköping är enkelriktat och parkeringarna bara gäller i två timmar. Men vi hittade iaf ett parkeringshus där vi fick ställt Pärlan. Vi gick in mot gågatan och började shoppingletandet med en gång. Oscar fick sig en jättesnygg ryggsäck till skolan och diverse annat som han behöver den till. Han fick nämligen det i födelsedagspresent av sin familj och har letat och letat fram tills nu!

Både Oscar och jag va ute efter nya solglasögon.. Vi var inne på Åhlens och provade ett antal solglasögon men inget va tillräckligt bra nog. Dessa röda på Oscar påminde mig om Kalle och Chokladfabriken.. :P Nej, han fick inte köpa dem! Som tur är så hittade Oscar ett par snygga pilotisar på H&M senare på eftermiddagen som han köpte billigt. Där hittade vi även en hatt till honom som jag tyckte han skulle köpa för att komplettera sin nya snygga och coola look med ryggsäck och solglasögon, men icke. Han gick inte på det. Jäkla skit tyckte jag eftersom han va så snyggt poppig i dem =D

Mitt shoppande gick trögt kan jag säga. Oscar retade mig hela tiden för att han låg två steg före mig, med en ryggsäck och ett par solglasögon. Jag började känna mig något frustrerad. Här stod jag i en stad där jag aldrig varit förut, iof med samma gamla affärer som hemma, men med en plånbok full med pengar ägnat till denna dagen och jag kunde inte hitta något jag ville ha!! Till slut fick jag mig en oversize t-shirt, ett oversize-linne och ett par örhängen från Gina. Nu va jag äntligen lugn. Gina is the shit. Det ska tilläggas att jag var inne på Gina för andra gången då :P

I övrigt hade vi en underbart mysig dag tillsammans. Vi åt lunch på en öde kinarestaurang, vi va de enda där, men det va himla lugnt och skönt då. Vi fick friterade bananer och glass till efterätt som vi snällt smaskade i oss med stor aptit, trots att vi nyss ätit upp vars en gigantoportion av biff med bambuskott respektive friterade kycklingbitar.

Vi gick dock bet på frisörer. Vi såg massor med frisörer som hade drop in, men jag va så shoppingsugen så det fick vänta. När vi va färdiga med shoppingen (jag betalade mina kläder 2 minuter i 16, alltså precis när de skulle stänga:P) så va alla frisörer igenbommade. Synd. Vi va båda sugna påa tt få topparna toppade. Men, det får bli en annan gång.
Vi spenderade sen kvällen hemma i soffan med lasagne och chips, tittandes på Robinson (för första gången) och CSI Miami. Jag somnade efter att ha löst ca två rader med sodukou, helt slut efter en lång men underbar dag!

  

Kommentarer
Postat av: Em

Sjukt läckert att du fick med er båda på bilden som togs inne i affären. =)



Var det planerat eller ren tur? Hur som haver...riktigt nice.





/Em

2009-04-19 @ 23:07:30
URL: http://delaem.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0