Påsk, del 1

Oj, jag har inte bloggat på tre dagar. Skärpning på mig. Men däremot så har jag varit hyffsat upptagen ;P Mina föräldrar och ena syster kom till oss i fredags, vi åt lite lunch och gick sedan ut på en lång promenad runt strömmen, tog en mumsig glass på Halvars efter det och kvällen spenderades i tvsoffan mumsandes på min goda fläskfilégryta och kollandes på Benjamin Buttons otroliga liv. Om ni inte ser den så missar ni inget. Filmen var väl ganska mysig, hade en gullig historia men den va nästan 3 timmar lång och otroligt långtråkig. Men den va söt. Men efter 2 timmar och en kvart gav jag upp och gick o la mig.

På lördagen gick vi upp tidigt, åt en god frukost innan vi satte oss i bilen och begav oss till Stockholm. Vi kom fram kl 10 och gick på stan ända tills de stängde. Fötterna va trötta och armarna likaså efter allt bärande av kassar :P Vädret var fantastiskt och vi gick i t-shirt heeela dagen. Underbart varmt och soligt, en jättemysig dag helt enkelt. Shopping blev det som sagt. Jag hittade ett par solglasögon på Åhlens, som jag nu i efterhand ångrar att jag inte köpte. Vill ha dem. Får se om de kanske har dem på Åhlens här i stan. Jag hade på mig mina svarta stövletter, som är ganska slitna nu och i den hettan som var igår va mina fötter väldigt glada på mig när jag tog beslutet att gå in på Urban Outfiters och köpa mig ett par svarta tygskor. Det blev även ett par ljusa DR Denim-jeans och ett linne för min del. Jeansen kom från affären Salt som är min nya favoritaffär. Det roliga är att jag som vanligt provade ett par jeans i storlek 29, de passade men jag kände att jag nog skulle kunna få på mig en 28a. Väl i storlek 28 kände jag att det nog skulle gå med storlek 27, och väl i dem så kände jag att jag nog skulle kunna komma i storlek 26. Och mycket riktigt. Det gjorde jag. Så med ett par jeans i storlek 26 var min lycka total :) Jag har inte på en jäkla massa år kommit i storlek 26. Tilläggas ska nog att det var strectchjeans men vafan :D Storlek 26!!!
Linnet kom från Vero Moda och är en tubtop i singoalla modell :) Love it! Ni kan se den på bilden nedan, men min är vit med rött mönster :)

 


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0