Varm helg

Barnvaktandet igårkväll gick jättebra, barnen somnad snabbt och enkelt och gjorde knappt några knyst ifrån sig under hela kvällen.  Filippa kom över strax efter de somnat och vi käkade pizza, kollade tv och förhörde henne på tentan som hon ska ha imorgon. När hon åkte somnade jag en stund i soffan och vaknade av att barnens föräldrar knackade på fönstret där nere och ville bli insläppta. Åkte hem och somnade tätt intill Oscar och snufsade hela natten.

Idag tog jag en tur med honom till Linköping där jag träffade Nicole och martin för en stund på ikano-huset och lite lunch medans Oscar träffade lite kompisar i en annan del av Linköping. Köpte mig en t-shirt och sminkborttagningsmedel, även ett par shorts till Oscar fick jag med mig. Hoppas de kommer passa. När Nic och martin släppte mig på stationen ser jag att tåget står där, men mina höga klackar fick mig att gå lite fortare istället för att springa vilket gjorde att jag missade tåget med ca 50 meter. Jag fick sitta och vänta i en timme på nästa tåg, men gick till pressbyrån och köpte mig twilight-boken och läste lite. De hade den dessvärre bara på engelska och trött som jag var redan innan jag började läsa så gjorde inte det min lässtund mera tydlig ;P haha. Det har varit jättevarmt och skönt i helgen vilket gjort sitt till tröttheten antar jag, plus den sena kvällen igår. Så när jag kom hem tog jag med mig täcke, kudde, läsk och chips till soffan och satte på En natt på museet. Såg väl ungefär halva innan jag stensomnade (ca 17.30) och vaknade igen strax innan 19. Inte en chans att jag kommer somna ikväll. Oscar har fortfarande inte kommit hem och han svarar inte när jag ringer så jag börjar bli lite smått orolig nu... Får fortsätta ringa och hoppas att han kommer snart.

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0