Med ett djupt andetag..

.. tänkte jag att jag nu, när skolveckan faktiskt redan är över (långhelg =underbart välbehövligt), skulle ta och blogga lite. Har tiden idag, nyss kommit hem från posterseminarium i skolan där vi skulle presentera en poster med våra erfarenheter av social utsatthet. Skolan går i ett hela tiden och det finns inte mycket tid över till annat känns det som. Lägenheten är fortfarande till stor del i kartonger, inga hyllor bortsett från bokhyllor i datarummet och tvhyllan i vardagsrummet + dvd-hyllorna har kommit upp. Resterande tavlor och hyllor som ska upp på väggarna får vänta tills vi bestämt vad vi ska göra med vardagsrummet. Det är ju ganska stort och vi funderar på att köpa en liten soffa till. Och isf måste vi flytta inredningen en bit åt vänster och därför vill vi inte sätta upp något på väggarna än med risk för att vi måste flytta det och göra ännu fler hål i väggarna. Sen är det tavlor som ska upp i datarummet, köksbordet ska sättas ihop, nya stolar ska köpas samt en liten hylla/bokhylla till köket. Mycket som ska göras med andra ord men det får ta sin lilla tid.

Skolan är stressig och jobbig, men det är väldigt intressanta saker som vi läser om så det känns iaf som att jag valt rätt. Men det är lite för mycket saker och jag hinner inte riktigt med allt som ska göras, bara tempot gör mig stressad och det har varit ganska frustrerande och jobbigt. Allt är så överväldigande.

Men nu har jag långhelg som sagt och det ska bli riktigt skönt. Jag kommer ha lite att göra men bara det att få vara hemma, ta djupa andetag och göra så mycket som jag orkar kommer vara det bästa. Blir lite tvätt och lite uppackning och sånt för att ta bort lite tankar om skolan och allt annat som är jobbigt just nu.

Jag kommer fortfarande att hålla en distans till bloggen för jag känner inte att jag orkar lägga ner energi på den just nu, jag har tillräckligt med mig själv för tillfället. Jag bloggar när jag har ork, motivation och tid.

Lägger in en bild från vår lilla tripp till Gotland sålänge

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0