22 december



22 december kommer lite på efterkälken, såhär dagen efter ;)
Jobbade natt hos K och det va mysigt. Har faktiskt saknat det lite. När jag gick och la mig smörjde jag in händerna med personalens handkräm. När klockan ringde på morgonen sniffade jag på handen och fick en känsla av sommar. Eftersom jag sommarjobbade där och alltid anväde den handkrämen så då gick tankarna iväg till sommaren. Va helt övertygad om att det var sommar, jag va ju på ett ställe där jag enbart varit på sommaren och händerna luktade sommar. När jag drog upp persiennen och såg snön utanför fattade jag inte riktigt varför det va snö utanför. Det va ju mitt i sommaren?? :P haha

Tänk att man såhär dagen innan julafton kan längta efter sommaren. Jag brukar bara längta efter sommaren från mitten på mars och frammåt. Våren brukar va underbart härlig. I vissa fall varmare än under sommaren. Som dagen då jag tog detta foto till exempel. En varm dag i början på maj nere vid Motala ström i Norrköping. En söt liten farbror kom och satte sig en bit från oss och tittade ner i vattnet. Va bara tvungen att fota honom.


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0