Idag bär det av äntligen

Idag åker jag till Skåne! Som jag har längtat. Ska bli så underbart att träffa alla igen och få ta igen sig några dagar efter ett par jobbiga veckor. Ska hälsa på alla de jag älskar, gå ut och ha roligt och få umgås ensam med bästis. Ladda våra batterier tillsammans så vi klarar oss tills nästa gång vi ses.
Klockan 14 idag kör vi från Linköping. Jag åker med en klasskompis och hennes vänner ner, Oscar ska vara kvar här i Norrköping och plugga hårt hela helgen eftersom han har tentor snart. Bra för honom att få lägenheten för sig själv då så han kan få riktigt mycket gjort. Han har ju varit sjuk ganska mycket den senaste tiden och hamnat lite efter därför. Fick mysa med honom tätt omslingrad hela natten, avslutade med en dusch imorse där vi höll om varandra och sa hur mycket vi kommer sakna varandra. Allt har varit så bra de senaste veckorna, jag älskar det.!

Gick upp en timme tidigare idag av två anledningar:
1) Få lite tid med Oscar innan jag åker. Han har nu kört till skolan.
2) Packa färdigt.

Nu sitter jag här med bara en timme kvar innan jag måste bege mig till skolan och jag har bara duschat, sitter här halvklädd med strumpbyxor och bh, längre än så har jag inte kommit. Borde lägga på ett kol. Sitter även och funderar på om jag ska släpa med mig väskan till skolan och sen sitta kvar där och läsa en timme innan bussen går till Linköping eller om jag ska gå till skolan nu utan väska, sen hem på lunchen och äta snabbt och ta väskan och traska bort till bussen. Hmm. Får fundera lite på det tror jag!


Btw, så blev jag igårn inbjuden av Katta att gå och se den Oscarsbelönade Slumdog Millionare. Och hur bra va inte den då?? Riiiktigt bra. Katta som precis spenderat ett halvår i Indien under vår praktikperiod var väldigt berörd och kände igen sig otroligt mycket i det hon såg. Det är verkligen en stark film som visar precis hur barnen i slummen utanför Bombay lever och arbetar, hur man gör för att arbeta sig uppåt. Får ni chansen att se den så ta chansen! Mer om filmen kommer i nästa inlägg. Nu måste jag verkligen sätta fart!


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0