Lovprisad mat

Nu har Oscar och jag precis avnjutit en underbar middag följt av en underbar film. Receptet hittade jag i Linnéas skafferi. Och jag kan bara säga: fantastiskt. Det va det godaste jag någonsin lagat. Maten smälte på tungan och jag njöt som aldrig förr. Däremot så bytte jag ut de glacerade moröttern mot pressad potatis, trots brist på morötter. Men det blev otroligt gott ändå. Nästa gång ska jag nog testa morötterna tror jag. Detta var otroligt enkelt att laga och såååå gott. Vem som helst klarar av detta. Det blev vars en låda över till mig och Oscar så jag kan njuta på lunchen imorgon också. Stackars Oscar är fortfarande förkyld och kände nog inte smaken så bra, han tittade lite ledsamt på mig när jag satt och lovprisade maten. Får laga det en annan gång när han mår bättre så han också får komma till sjunde himmeln för mat ;)



Sen visade jag Finding Neverland för Oscar och vi mös i soffan under täcket. Han tyckte den va jättebra och supermysig och det är den ju verkligen. Vill inte att den här helgen ska ta slut. Det har varit den mysigaste på länge och allt detta för att Oscar har varit sjuk och med det så oerhört kramig och villig att bli tagen om hand om. I love it. Han har pussat och kramat på mig och sagt många fina ord och eftersom jag inte är sjuk så är det jag som kommer avsluta denna underbara helg och traska iväg till skolan imorgon bitti och lämna honom hemma sovandes. Orättvist.

Tänkte jag skulle kolla lite på tågresor hem till Skåne och undersöka alla andra alternativ jag har för att kunna ta mig hem inom en väldigt snar framtid. Saknar Helsingborg, saknar Nicole, saknar mina systrar och mina föräldrar. Vill hem till alla, ett break från skolan hade varit skönt :P

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0