Ojjig.

Sitter här och ojjar mig inför morgonens examinerande seminarium i vetenskapsteori. Vet att det kommer att gå bra, men kan ändå inte låta bli att oroa mig. Känner inte att jag har så pass bra koll på alla teorierna som jag skulle vilja. Men å andra sidan så ska vi bli tilldelade en teori och ett ämne och så ska vi får förbereda oss och förklara hur vi vill göra studien utifrån denna teori och med ämnet vi fått. Bara en övning, vi ska alltså inte göra studien. Vi ska bara visa att vi har förstått hur en sådan studie skulle gå till. Och det är det där med att förklara att jag vet hur en sån studie går till som jag ojjar mig över.... blä. Kan vi inte bara få en skriftlig rapport som vanligt ffs. ?

Men men. Imorgon är det över och sen åker jag till helsingborg på torsdag och ska få träffa min älskade och saknade bästis. det ska bli så otroligt underbart och jag räknar timmarna tills jag får träffa henne på fredag! Ska även få träffa pernilla och bebisen, svärmor, mina föräldrar och systrar såklart och Snecker som kommit hem från Australien :D

Sen är det 15 veckors uppsatsskrivning som jag har framför mig. Först några veckor till litteraturöversikten och då är det bara läsa läsa läsa som gäller. Inget skrivande, inget tolkande, inget sånt jobbigt. Bara läsa och ta in kunskap som är intressant och som jag väljer själv. Aaah, underbart.

Blev ingen volleyboll igår för oss. Oscar känner sig fortfarande inte hundraprocent frisk efter influensan förra veckan, fortfarande trött i kroppen och lite småsnuvig och jag va verkligen inte på humör efter en riktigt jobbig dag så vi stannade hemma och mös istället. Det ska vi göra nu också för nu är det dax att sova. Somna i älsklingens armar är det bästa som finns! Så nu springer jag dit. Pusshej

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0