Samedi

Det blev bio igår. Oscar, jag och hans bröder var och såg Bedtime stories på filmstaden. Den va faktiskt riktigt rolig och söt! Gillade den skarpt. Jag är ju en sån person som älskar sagor ;P faktiskt! Har alltid gjort det. Speciellt magiska sagor med slott och historier från förr. Sagor som börjar med... Det var en gång! det gjorde iof inte denna filmen, men det va slott och riddare med, samt prinsessor och sjöjungfrur, bönder och... aliens. ;P En konstig film, men ack så rolig! =)

Nu har Oscar och jag precis besegrat det enorma diskberget som fanns i vårt kök. Det blir lätt så när man har gäster. Vill man lixom inte stå i köket hela tiden (laga mat, äta maten och sen diska efter maten... lagom tills det är dax att börja förbereda nästa måltid) så blir det ett diskberg. =P

Så nu har pojkarna gått ut för att leka av sig lite, närmare bestämt köra radiostyrd bil ;P Och jag ska... påbörja nästa måltid. *suck* Mne jag gör faktiskt hellre det än att köra radiostyrd bil ;P Lunchen idag kommer att bestå av pannkakor. Brukar vara uppskattat av pojkarna. Ikväll blir det fläskfilégryta. Apperopå det så får jag inte glömma att lägga köttet i marinad ett par timmar innan.


Det är skönt att gå sminklös och kunna gnugga sig i ögonen när man är så trött som jag är idag. Varför går man inte sminklös oftare? Tänk om man kunde uppfinna någon mirakelkräm som man kunde smeta på ansiktet som tog bort alla tecken på trötthet och gjorde en piggare med en gång utan att behöva kleta på massa smink. Det hade jag velat köpa. En affärsidé kanske.. hmm. Något för dig Esa ;)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0