Äntligen

Äntligen funkar blogg.se igen. Inte för att jag är beroende, haha, men ändå ;P Det är skönt att skriva av sig ibland. Alla tankar och känslor bara rinner ur fingrarna, skönt att få tömma ibland. Just nu håller jag på att städa ut julen. Alla julsaker är nerpackade och det står kartonger och påsar och resväskor efter resan i hallen, blir till att gå upp och ner till vinden i flera omgångar idag. Oscar är i skolan och tentapluggar inför sin ekonomitenta på tisdag, men det är faktiskt ganska skönt att städa själv. Ingen som sinkar en med pussar och kramar, fast det lät iof ganska mysigt ;P Men det går betydligt fortare att städa själv. Eller nej, kanske inte. Är man två delar man ju upp det... Men ja, ni förstår säkert vad jag menar. Nu är vardagsrummet tömt på alla de prylar som hör julen till och kvar är dammsugning, tvättning av golv och dammning såklart. Sen väntar sovrummet och hallen. Ska även plocka lite i köket, men eftersom köket och badrummet är Oscars städdomäner så tänker jag låta det va ganska mycket. Men jag har burit in en del saker i köket för att slippa ha dem i vardagsrummet för tillfället, så jag får nog städa lite efter mig där.

Packade upp min nya söta muffinsform innan, som är en form med fyra stycken hjärtan :) Blev sugen på att baka muffins. Tror jag ska göra det när jag är klar med städningen. Blir bananmuffins såklart. Men vilken tid det kommer ta att baka muffins i en form med bara fyra hål...hm... Kommer verkligen ta tid. Får se om jag kanske använder de vanliga formarna oxå och bara gör en sats med fyra hjärtemuffins. Klockan är ju redan halv 3 och det är en del kvar att göra. Gotto go!!


Förresten så kan ni ju hålla utkik, det kommer nämligen att dyka upp en tävling här idag ;)


Kommentarer
Postat av: Astrid

Din blogg är jättekul bara så du vet!:)

2009-01-10 @ 21:27:18
URL: http://snowbow.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0