Årskrönika

Januari
Året började hemma hos Nicole på hennes balkong i vindslägenheten på Råå i Helsingborg. Oscar och jag stod tätt tillsammans och tittade på fyrverkerierna som lös upp hela staden.
Firade min 22 födelsedag den 7 januari ensam med Oscar i lägenheten, hade firat den 5e med en fest hemma hos Nicole med mina nära och kära vänner! Jag började termin 4 och vi hade vår andra programintegrerade kurs på utbildningen - Sexologi, en av de roligaste kurserna hittills. Där träffade jag Filippa, granne och numera nära vän som jag kommit att tycka om så mycket under året!


Februari
Jag åkte buss till Göteborg för att överaska farmor på hennes födelsedag och träffade på vägen hem ännu en underbar vän som kommit att betyda mycket för mig det senaste året - Emmie. Fick en ny basgrupp i skolan som jag trivts otroligt bra i och vi har haft mycket skoj tillsammans. Oscar och jag började umgås med Emma och Peter och fick därigenom flera nya vänner med många trevliga kvällar! Familjen och jag åkte på semester till Egypten.
  


 

Mars
Vi "gjorde om" i vårt kök, satte upp fejk-kakel över det andra fula kaklet för att göra köket lite modernare =)
Jag började för första gången på riktigt oroa mig om jag valt rätt yrke, jag kände stor osäkerhet till det jag valt och kände inte heller någon dragkraft eller längtan till det heller. Vi fick vår lägenhet uthyrd över sommaren och jag åkte på den ena förkylningen efter den andra. Pernilla och jag gick på 90talskvällen på Tivoli och jag hade en av de bästa kvällarna i mitt liv. En liten sötnos började samtidigt växa i hennes mage!

  



April
Elin och jag var i full gång med vår B-uppsats och Oscar och jag fick hem vår guldiga pärla J Jag började även jobba på Busfrabriken... och slutade jobba på Busfabriken :P Rögle gick upp i Elitserien och HIF spelade asgrymt i de första omgångarna av Allsvenskan. Petra och jag hade tråkigt i skolan och Oscar och jag tog med mamma och pappa ut till Gullhäll för att visa vår sommaridyll, mamma blev lika fast som vi är ;P

 



Maj
Pappa fyllde 50 och vi firade det med en helg i Tvååker på en gård där vi lekte Fångarna på gården tillsammans med alla systrarnas pojkvänner och även moster och hennes familj. Även mellansystern fyllde år och hade sin slutproduktion i dans - stolt storasyster va man då! Det va enorm värmebölja och Oscar och jag va på motocrosstävling i Finspång, samt lekte paparazzifotografer.  Fick sommarjobb inom LSS-verksamheten och Nicole kom på besök.

  


Juni
Skolan slutade och vi packade ihop lägenheten inför vår kommande hyresgäst och drog sedan hem till Skåne. Sofia tog studenten och jag överaskade henne med att bjuda dit Daniel och hans kompis Owen. Spenderade sedan en underbart rolig helg tillsammans med dem. Jobbade på och njöt av värmen i början på juni men grät i takt med att sommaren tog slut och regnet kom. Sverige spelade EM i fotboll...och det vet vi ju alla hur det gick...
 


Juli

Svärmor tog med mig på Lars Winnerbäck och jag va lyckligast i världen den kvällen. Therese tog med mig till Ullared. Landskronakarnevalen och Helsingborgsfestivalen är måsten under sommaren. Jag spenderade en underbar dag med lillebror. Fallet Madeleine som jag följt med spänning läggs ner. Började arbeta med brukare nummer två och vantrivdes resten av jobbtiden. Mamma och Micke fyllde år.

 


Augusti
Spenderade en helg i Göteborg, såg Mamma Mia och va ute i skärgården. Regnet fortsatte att ösa ner, klädbytardag hos Nicole och sommaren tog slut och vi flyttade tillbaka till Norrköping. Men innan det dansade jag bland kändisar och hade underbara kvällar med bästis. Praktiken började och jag älskade det från dag ett. Jag blev nyförälskad i choklad och farmor vann högvinsten i Postkodsmiljonären. Nackspärren satte sina spår i min nacke.
Oscar och jag började på volleyboll.

  


 

September
Kalasmottagningen på Cloettacenter för att börja den nya terminen och Oscar och jag blev blötare än blötast. Jag fann Mando Diao och min Älskling fyllde år och vi hade en underbar helg med hans familj. Vi va i full färd med våra resplaner och tog en paus och åkte till mormor för kräftfiske. Klippte av mitt långa hår och började hos naprapaten. Jag såg mig själv i yearbook'en och fick en rosa bäbis.

 


Oktober
Praktiken tog många nya törnar och jag slet mitt hår i desperation. Fest med Nicole är det roligaste som finns och någon annan som är roligast i världen är Björn Gustavsson - det fick Filippa och jag erfara en kväll i komedins tecken J Bloggen fick nytt utseende och jag hittade en ny vän samtidigt. Avslutade oktober månad i Berlin tillsammans med Oscar och Daniel.
 


November

Började november månad i Berlin tillsammans med Oscar och Daniel. Jag vaccinerade mig inför den kommande resan och löste många konflikter på praktiken. Obama blev USA's nya president och Oscar och jag cravade en minigris. Filippa och jag åkte på roadtrip till Karlshamn där det blev fest med Therese. Förälskade mig i Mamma Mia filmen och i min nya röda jacka J Jag fixade i lägenheten inför den stundande adventshelgen.

 



December
Julkalendern startade och gav mig många skratt. Vi bakade lussekatter och hade adventsmiddag. Luciafirande på praktiken och julklappsshoppande mitt i all packning. Oscar och jag firade 4 år samma dag som jag kom på resande fot. Resa till Thailand med familjen, sol och bad på paradisstränder i två veckor samt svenskt julbord på julafton. Året avslutades hemma hos Nicoles pojkvän och ett kärt återseende av gamla och nya vänner!

   


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0