Back to reality

Sitter första dagen på praktiken efter jullovet. Skönt på ett sätt att komma tillbaka och få börja igen, men samtidigt är jag seg efter över 3 veckors ledighet. Inte hänt så himla mycket idag eftersom eleverna började idag också. Mest upptakt, nya elever som flyttat hit som ska komma i ordning, samtal som ska ringas. Inga möten inplanerade dock. Inte för mig iaf. E sitter i ett möte just nu, men där ska inte jag va med, så jag håller på att gå igenom min praktikuppgift samtidigt som jag bloggar.

Genom min nya fina vuxna kalender som jag införskaffat kommer jag nu att börja varje vecka med ett citat eller ordspråk. Min fina vuxna kalender har nämligen ett sådant skrivet på varje vecka och jag tyckte det vore väldigt trevligt och poetiskt att börja varje vecka med något som man kan fundera på resten av veckan, kanske är det något som kommer att kunna hjälpa en till en bättre vecka, vem vet. Och om jag kommer ihåg det (vilket inte är så sannolikt) så kommer jag avsluta varje vecka med att kommentera hur det ordspråket eller citatet har påverkat min vecka! Ni får väldigt gärna delta i detta också. Hade varit spännande!
Eftersom vi redan är inne i vecka 2 på det nya året så kommer här två stycken citat idag!

En äkta vän står aldrig i vägen för dig, om du inte råkar vara på väg nedåt.
-
Arnold Glasow

Så länge du är övertygad om att det du gör har en mening, kan du ta dig igenom både rädsla och utmaning och ta nästa steg
-
Arlene Blum

Kommentarer
Postat av: E.

Korrekt :) En av mina favoritfilmer sedan den kom ut.

Puss.

2009-01-08 @ 16:01:43
URL: http://petite.nu

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0