Kort men givande dag

Nu är jag hemkommen från avslutningen med kommunutbildningen som va en del av vår praktikperiod. I början av praktiken hade vi ett antal veckor där vi, ett par dagar i veckan va på en utbildning kommunen anordnade för att vi skulle få en inblick i hur kommunens organisation va uppbyggd samt hur de olika kontoren arbetade med sociala frågor. Vi fick träffa representanter från socialtjänsten, arbetsmarknadskontoret, ekonomiskt bistånd, vård och omsorg, och gjorde en del studiebesök på behandlingshem och liknande. Idag hade vi en summering och utvärdering av detta tillsammans med våra handledare och det va riktigt givande och trevligt. Vi fick komma med synpunkter och likaså handledarna, men det verkar som att alla är nöjda med sina praktikplatser och det är ju jätteskönt.

Solen strålar ute och himmeln är alldeles lockande ljusblå. Oscar och jag ska om en stund packa en liten väska med fika och åka ut till Abborreberg och gå en promenad där och fika lite. Ska bli mysigt. Kameran åker nog med så jag kan uppdatera er med bilder senare ikväll!

Annars idag är det lite skolarbete som ska göras, eller egentligen praktikarbete. Måste skriva ner lite egna reflektioner om praktiktiden och hur jag har utvecklats inom olika områden som vi ska diskutera på fredag när jag och mina handledare har vår avslutning. Utöver det så blir det nog lite städning och fixning i lägenheten.

Imorgon börjar inte jag förens sent. Får sovmorgon! Skönt som bara den. Oscar är ju ledig också så det blir underbart att få äta frukost ihop imorgon.!

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0