Planer för framtiden

Mina tankar har den senaste månaden snurrat mycket till terminen efter jag är färdigutbildad, alltså om ett år. Vårterminen 2010. Vad ska jag göra då? Jag är sugen på att fortsätta plugga, eller kanske jobba? Jag vet inte riktigt. Allt jag vet är att detta är min chans att få komma iväg, att få komma ut och resa, träffa släkten igen. Jag är så sugen på att åka till Canada och vara där i två månader. Kanske hjälpa till i baren där daniel jobbar? haha eller plugga engelska. Detta kommer isf att bli i mars och april 2010. Så jag har 1,5 månad efter min examen som jag måste göra något på. Ta en halvterminskurs, hitta ett väldigt kort vikariat? Någon som vet vad man kan hitta på under så kort tid? För jag vill inte bara sitta av tiden. Blir nog till att plugga något på halvfart och jobba extra kanske. Får se. Tittade nyss på kurserna som finns tillgängliga att läsa denna vårterminen och det finns inte mycket som lockar där, eller jo.. men de kurserna är 30 poängskurser. Det enda jag kommer kunna läsa är 7,5 poängskurser. Och det finns en kurs som jag va sugen på tidigare - adoptionskunskap. Men den hittar jag inte nu, verkar som om den bara körs på höstterminen.

Iaf så kommer jag att satsa på detta. Att åka till canada mars och april 2010. Kommer från och med slutet på januari nu att lägga undan pengar varje månad och sätta in på ett speciellt sparkonto som jag inte kommer kunna ta några pengar ifrån ;P Bara sätta in varje månad. Har planer på att lägga undan 500-1000 varje månad beroende lite på inkomst. Kommer vara barnvakt en del och lägga alla de pengarna till resan. Är ju även skyldig Oscar pengar så jag har där att betala av samtidigt. Så det kommer bli kärvt. Men det måste gå. Sen hänger väldigt mycket på om jag får ett sommarjobb också. Där kommer största delen av de pengarna att gå till resan. Det måste gå. Jag måste få ett sommarjobb! Ska sitta i helgen och skriva personligt brev och meritlista för denna sommarens ansökningar, har skrivit upp en del ställen jag ska kontakta och det är lika bra att göra det i tid. Så det kommer helgen att gå till ;P

Vad tror ni om mina planer?

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0