Veckoavslut.

Nu är veckan alldeles snart slut och en ny vecka börjar. Det har varit en otroligt händelserik vecka som jag tänkte summera lite här.

  • Börjat ny kurs - statistik och vetenskapsteori. (Har dock ingen aning om varför vi läser detta samtidigt eller om det ens hör ihop? Något förvirrande att ha två saker i skallen samtidigt kan jag ju säga) Jag förstår verkligen ingenting av statistiken, det är rena grekiskan för mig. Formler och variabler hit och dit. Que?
  • Ny basgrupp. Spännande spännande med både nya och nygamla ansikten. Elin och jag är i samma grupp för första gången, riktigt roligt! Kul att komma igång med basgruppsarbetet igen.
  • Volleybollen har startat igen :D Dock va vi inte så många sist men det va lika kul det, om inte roligare :) Imorgon hoppas jag få en klasskompis med mig :)
  • Träffat Lindöfamiljen igen efter ett långt juluppehåll. Ska nu hjälpa dem att hämta barnen två gånger i veckan under denna terminen! Jättespännande.
  • Började trivas i min nya hårfärg lagom till att jag började ogilla den igen =P Har köpt ny hårfärg och ska våga lägga i den också, tänk så blir det bara värre? :P haha.
  • Shoppingstreak; en kjol, ett linne och ett halsband + massa saker på IKEA. (Räknar inte in mat och sånt tråkigt :P)
  • Roadtrip till Stockholm.
  • Utgång! =)

(Förövrigt tittar jag precis på TV4sporten där de visar ett inslag om hästpolo i Dubai...fast på kameler istället ;P ser lite kul ut måste jag säga ;) )

Och för att avsluta veckan så kommer här min kommentar på veckans ordspråk som jag la in i måndags:
Jag vet vad jag flyr ifrån, men inte vad jag söker
- Michel de Montaigne

Det första jag tänkte va att det är jag i ett nötskal. Kan känna att jag flyr från så många saker hela tiden som jag inte vill ta tag i, både känslor och andra saker. Skolan är ett exempel, min framtid liksom. Vill jag verkligen göra detta eller är det bara ett tidsfördriv? Jag vill inte gärna inse att jag valt fel utbildning. Det är ju spännande men vill jag detta egentligen? Ibland tror jag verkligen inte det. Nog för att jag skulle kunna trivas med det, men det är nog inget som jag någonsin kommer att älska att göra.... Och frågan är då: vad ska jag göra istället? Vad vill jag. Jag vet inte vad jag söker för framtid eller för yrke. Sånt här stressar mig så otroligt. Blä. Men men. Jag har ju bestämt mig för att gå kvar, känns inte rätt att hoppa av heller, speciellt inte nu när det bara är ett år kvar. Sen har jag en universitetsutbildning!! jag är den första i min familj som har det, mina föräldrar har bara gått gymnasiet. Jag är först! Och det är jag stolt över. =) Oavsett om jag väljer att göra detta sen eller inte så har jag en utbildning som är så bred att jag kan jobba med nästan vad som helst, typ. och det känns lite betryggande iaf :)


Kommentarer
Postat av: linda

vad är det du pluggar? jag läste också vetenskapsteori och statistik samtidigt, läste även kognitiv psykologi då. Varför har jag ingen aning om, men så var det upplagt.

2009-01-25 @ 22:15:58
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: linda

Jo, det är gott! Jag är utbildad leg. biomedicinsk analytiker inom klinisk fysiologi, får dock inge jobb som det i Ume så jag har börjat läsa till sjuksyrra på distans.

2009-01-25 @ 22:47:28
URL: http://lolinas.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0