Helgen hos Filippa i Karlshamn :)

Höjden av otur har jag haft i helgen. Iaf när det kommer till resandet. Jag har i helgen varit i Karlshamn hos min älskade Filippa som jag inte träffat sen hon tog examen i början på juni. Lång tid på grund av att vi annars träffades varje dag under fleeera månader. Bättre sällskap i Norrköping hade jag inte kunnat be om. Iaf, så har jag varit hos henne i helgen. Men på vägen dit så tog jag tåget till Kristianstad där jag skulle byta till ett tåg mot karlshamn. När vi passerar Hässleholm tvärdör tåget. Ingen el på järnvägen och alla tåg står stilla. Jag som åkte pågatåget (a.k.a plågatåget, av ganska många anledningar) satt fast i en timme in the middle of nowhere på ett tåg där airconditionen inte fungerade vilket resulterade i ca 40 grader på tåget. När vi väl kom på rullande väg igen så var vi en timme försenade men som tur var så var alla andra tåg också det så jag hann med ett tåg i k-stad och kom fram ca 30 minuter försent till Karlshamn. Lika stor otur hade jag på vägen hem. När jag kom till stationen i Karlshamn står det på skylten att alla tåg mellan karlskrona och kristinastad ersätts med buss på grund av signalfel. Bussen var försenad och jag missade tåget i kristinastad. Istället för att sitta och vänta en timme på stationen tog jag det kloka beslutet att hoppa på tåget mot Lund, där bytte jag sen till tåget mot Hbg och kom fram en halvtimma fortare än om jag skulle suttit kvar och väntat :) Så det hela slutade ändå gott.

Och allt däremellan har varit underbart! Festival i sölvesborg, bad i hällevik, fest på harrys, bakismat och mys :) Fantastisk helg och jag längtar som fan till flippis kommer hit på helsingborgsfestivalen :)) Bilder från helgen kommer typ imorgon :)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0