Tired thursday

Utanför fönstret blåser vinden höstkallt, himmeln är gråspräcklig och längtan efter varma sommardagar är större än någonsin. Vad har hänt med vår fina svenska sommar? Jag kommer ihåg somrarna när jag var liten, då det alltid var fint väder och varmt. Nu får man vara glad om man får 2-3 veckor med fint väder. Så himla tråkigt.

Vad har torsdagen att erbjuda?
Det blir storstädning i mitt rum, ut med alla saker och skaka av madrass, matta och sängkläder. Får jag tid över skulle jag kunna börja förbereda lite inför packningen. Vad ska jag ta med mig till Gotland och vad kan jag lämna kvar för mamma och pappa att ta med när de kommer upp veckan efter? Så slipper jag ju dra allt på tåget :)
Ikväll ska jag jobba, börjar vid 20.30 och ska först inom Nicole för att hämta gardinerna.

Annars blir det en ganska lugn dag, trots alla städbestyr och förberedelser inför festen på lördag. Vi är lite oroliga för vinden eftersom vi hade tänkt sätta upp partytältet redan idag. På det sättet kan det regna imorgon om det vill och det är ändå torrt under tältet. Men det blåser så jäkla mycket idag så vi är osäkra på om tältet kommer stå kvar :P Halv storm utanför fönstret.

Jag tror att jag ska börja dagen med ett långt varmt badkar och lite silverschampoo. Kommer inte hinna det innan festen tror jag så det får bli nu. Inte mig emot =D


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0