Var har meterologerna fått sin utbildning?

Igår låg jag på stranden med nicole och therese en stund innan jag blev uppringd av svärmor som ville ha hjälp med viktor av olika skäl. så jag slängde mig i bilen och körde för att hämta viktor och sedan hans badkläder och lite fika, varpå vi körde ner till ängelholms strand och solade och baaaadade massor. Vi låg nog i 15 min i taget. Vattnet där var så himla mycket varmare än i Helsingborg. Helt underbart! Sen kom oscar och badade lite med oss och jag lyckades få med mig honom hem. Mamma hade köpt deluxpizzor från La Pizza som vi skäljde ner med ett glas vin i kvällssolen på altanen med malva springandes runt fötterna. Oscar och jag tog sedan med oss vovven ner till revet och lät henne bada lite. Hon är sötast i världshistorien!

Nu har jag precis avnjutit en skål med kellogs cornflakes och ska ta nu ut och packa ihop oscars säng och städa lite på rummet eftersom kusinerna kommit hit om ca 2 timmar. Ska bli lite solning på altanen också idag hade jag tänkt, kussarna vill säkerligen ner och bada. Gärna för mig. Sen hoppas jag att det blir en seneftermiddagsfika med svärmor också :) Fullspäckad dag med andra ord.

meterologerna har inte många rätt för tillfället. Tre dagar i rad har de sagt att det ska spöregna och himmeln har varit lika klarblå och molnfri som förra veckan. Jag litar inte på meterologerna just nu, och tur är väl det :) Undrar egentligen var de har fått sin utbildning...haha. Inte många rätt i deras böcker just nu isf ;P

Kommentarer
Postat av: Nic

Well. Precis som politikerna så får meterologerna betalt för att ljuga :)

2009-07-05 @ 13:46:39
Postat av: emma

yr.no där stämmer vädret ganska bra iaf :P man kan slå in precis vilken by/stad man vill ha och så kan man se vädret timme för timme .. än så länge har de stämt för min del iaf :P

2009-07-06 @ 08:57:53
URL: http://ostis.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0