Sjungom studentens stormiga dagar

Stackars studenter. Stackars studenter. Lite regn hade väl kunnat gå men storm? Det blåser stormbyar i Skåne idag, klass 1 varning från SMHI. Tycker så himla synd om studenterna även fast jag vet att vädret är det sista de tänker på idag. Självklart vill man ha fint väder på sin student och dagarna innan så ber man om det, men på själva studentdagen är de så glada ändå och har så roligt. Men usch, tycker ändå om dem. Min student 2005 började med späregn på morgonen när vi skulle ha champagnefrukost. Det regnade hela förmiddagen men lagom till att vi skulle springa ut kl 14, sprack det upp och blev klarblå himmel och asvarmt. Tyvärr tror jag inte att detta kommer hända idag :( Tittar ut genom fönstret och tror att träden kommer gå av. Släpper inte ut katten idag. Usch och fy. Jag som hade tänkt att fixa håret snyggt och sätta upp det på något fint sätt....det kommer ju trilla ner lika fort igen :P

Ska på två studenter idag. Ska bli roligt :)

Nu tänker jag tappa upp ett varmt badkar. Sätta mig där med silverschampo i håret och titta på ett avsnitt av One tree hill. Sen blir det lite grooming av ben och naglar och sådär. Göramigfintime liksom :) Dock får jag tänka om med kläder. hade tänkt ha mina vita jeans idag....meeen med allt regnande tror jag att jag får tänka om. Stackars alla tjejer i små vita klänningar, de kommer vara ganska see-through efter en vända på stan ;P haha

Kommentarer
Postat av: karin

tur vi hade tak på vår champangefrukost ;)

2009-06-14 @ 10:29:30

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0