Sommarlov i skåne

Hejhopp. Nu är jag i Skåne, har packat in mig i mitt sovrum och fixat och donat hela förmiddagen. Vi kom ner i fredags och sov då hos Oscars familj varpå vi åkte till mig igår vid lunch och sov här inatt. Snart ska vi familjen pka och titta på vår voffsing. Ska bli spännande värre :)

Har dock precis räknat ut att jag inte kommer tjäna så mkt i sommar som jag hade hoppats på. Om det blir så som det är nu så är det nästan tio tusen mindre än förra sommaren. Nu har jag iof inte räknat med ob och sådant så jag antar att det blir några kronor mer. Men när jag tittar på scehmat så har jag ungefär 3 dagar i veckan och det mesta är natt. Men jag antar att lönen stiger lite när ob kommer på. Får ringa och prata med enhetschefen imorgon. Trodde jag skulle få heltid, suck.
Men men. kanske kan ringa bort till museet och se om de behöver någon där några dagar i veckan, ta inträde och så. Undra om jag får lön för att gå på medicindelegeringen, det är ju ändå tvådagarskurs.

Eftersom jag har så mycket dagar ledigt så hoppas jag fanimej att sommaren blir solig och varm. Annars kommer jag tråka ihjäl när alla andra jobbar. Trist om jag inte får så mkt pengar som jag behöver med tanke på att jag bara får csn ett halvår till, vårterminen är inte säkert jag kan få csn..måste försöka fixa det så jag kan läsa några kurser då. Annars får Oscar betala hyran helt själv under ett halvår och det vore inte så snällt. Eftersom jag ska till Kanada så måste jag ha pengar till att bo och leva där. Jag måste lägga undan 1000 extra varje månad under de kommande terminerna så jag har råd till hyran eftersom den blir högre nu när vi flyttar. Alltså har jag inte en krona att shoppa för eller göra roliga saker för under hela sommaren. Yey vilken kul sommar det kommer bli.

Kommentarer
Postat av: Emma

tack så mycke :)

2009-06-08 @ 18:28:18
URL: http://ostis.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0