Lugna gatan

Ute regnar det och blåser. Inne är det varmt och skönt och kärleksfullt. Både Oscar och jag är lediga idag, vilket vi inte varit samtidigt på superlänge. Han har ju haft tenta-p nu under ett par veckor vilket gjort att jag knappt sett röken av honom. Men idag får vi äntligen chansen att spendera tid ihop och fixa några brutna strängar och så :) <3

Vi satte klockradion på nio, vi vaknade då men vägrade gå upp någon av oss. Istället låg i kvar i sängen till klockan tio, bara höll om varandra, pratade, pussades lite och bara njöt av att få ligga bredvid varandra och ta det lugnt. Inga speciella planer för dagen alls och det är så skönt. Vi åt nyss en god frukost och småpratade lite om allt och inget och nu sitter vi vid vars en dator för att kolla vår mail en liten stund innan vi ska hitta på något att göra. Jag är sugen på att ta med honom ut till det utbyggda maxihuset och visa hur stort det blivit där och kanske ta en fika. Jag har inga pengar att shoppa för men jag vill mest bara komma ut lite och göra något med snutt.

Vi har pratat om att börja så smått på vinden idag med att rensa lite där och dela upp vad vi ska spara och vad vi ska slänga/sälja. Hoppas det blir mycket som kan säljas. Jag vill bli av med vårt barbord och stolar samt vårt soffbord. Uppe på vinden finns det också saker som jag skulle vilja bli av med, bland annat lådan som man kan rulla in under sängen, det gamla tv:stativet och säkert massa annat skit som bara ligger och dräller där uppe. Får rensa bland kläderna där också. Jag tror att jag kommer gå upp och börja om en stund, Oscar har fått lov att pilla lite med sitt projekt en liten stund idag också men med ett krav att han inte gör det för länge och att vi ändå hinner göra lite saker ihop.

Jag längtar till flytten nu!

Ska nog ta och ringa mormor idag också. Det va längesen.

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0