Scary

Sitter och tittar på Beck-filmen. I reklamen kommer trailern för "Låt den rätte komma in", som jag tycker verkar så spännande men så otroligt läskig. Jag klarar inte av skräckfilmer, att vara rädd är det värsta jag vet. Och jag vet precis vad det hänger ihop med - det listade jag ut alldeles nyss när jag googlade på "Låt den rätte komma in" och hamnade på Internet Movie Database (Imdb) och scrollade ner i rollistan för att se om där va någon skådespelare som jag kände igen. Där stog hennes namn. Ett namn jag ryser av bara jag hör det. Ika Nord, mer känd som "Ika i rutan". Hon var min stora skräck när jag var liten. Jag har ett starkt minne av en kväll när vi fortfarande bodde i Mölndal, jag måste vid tidpunkten varit runt 4 år gammal, och jag satt nere i källaren där vi hade vårt tv-rum. Mamma var uppe i köket och jag satt och tittade på barnprogrammen. Plötsligt börjar Ika i rutan och jag stelnar av skräck. Inledningen till detta program är otroligt läskigt och jag klarar fortfarande inte att se på det utan att rysa och stelna till. Kommer ni ihåg programmet?




Vilket barnprogram kommer du särskilt ihåg?

Kommentarer
Postat av: Em

Jaaaa!!! Jag var också skiträdd för henne. Kommer också ihåg en gång när jag satt och tittade och började störtböla för att Ika i rutan började. Min mamma brukar fortfarande prata om att jag var så rädd för det programmet. Snacka om en felsatsning ifrån SVT... ;)

2009-03-09 @ 00:57:36
URL: http://delaem.blogg.se/
Postat av: Karin

men alltså, "låt den rätte komma in" är inte läskig på det sättet. det är liksom fin... haha svårt att förklara. men jag tror inte du kommer blir rädd.

2009-03-09 @ 01:52:04
Postat av: Karin

den*

2009-03-09 @ 01:52:25
Postat av: linda

Usch, jag hatar det där programmet.. Minns inte vad det handlade om ens.. Minns att jag var skit rädd för henne och skrotnisse :P Får rysningar när jag kollade på introt, det borde ha förbjudits.

2009-03-09 @ 10:38:34
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Usch, jag tyckte inte heller om Ika i rutan.

2009-03-09 @ 13:32:15
URL: http://krakunge.blogg.se/
Postat av: Nic

Jag har typ aldrig sett detta. Jag kollade på Pelle Pelikan, ALF och UllaBella ! :D :D :D

2009-03-10 @ 10:01:11

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0